divendres, 22 de març del 2013

ENTREVISTA A PERSONES QUE SEGUEIXIN EL VOSTRE INTINERARI

He entrevistat a en Ramon Orta de 48 anys. La seva trajectoria professional  va ser en l'àmbit de l'economia i de l'administració. L'he entrevistat com un punt del porjecte de recerca de 4t d'ESO ja que va estudiar en l'àmbit el qual nosaltres estem fent el treball. 

  •  Quina carrera vas estudiar? Per què aquesta i no una altra?
  • Vaig estudiar Empresarials, branca marketing i publicitat, i méstard la vaig complementar amb un Master en Direcció Econòmica-Financera. Un Máster és un curs que fan titulats universitaris per a perfeccionar els seus coneixements.
  • Vaig estudiar ciències relacionades amb l'empresa, primer per tradició familiar (el meu pare si havia dedicat tota la vida i normalment els fills volen ser com el pare, al menys en aquella época) i segon perquè en aquell moment em fascinava els estudis de mercat i publicitat (recorda que vaig estudiar aquesta branca).
  • Et va costar molt?
  • La veritat és que no, suposo perquè em va agradar molt i no em va implicar un gran esforç. Disfutava amb el que feia.
  • Quants anys dura aquest carrera? Quants vas trigar?
  • La diplomatura són tres anys i la vaig fer en tres. Després vaig passar a la Llicenciatura, que eren dos més, i vaig tardar tres.

  • A la carrera feieu pràctiques?
  • No, però des de segon vaig combinar la carrera amb un treball de comptable en una petita empresa.
  • Mentre feies la carrera treballaves? La feina que feies estava relacionada amb el que estaves estudiant?
  • Sí, ja ho he comentat en el punt anterior i, a més, voldria afegir que aquesta feina em va ajudar molt en assignatures com comptabilitat o economia d'empresa.
  • Vas fer alguns estudis complementaris, com per exemple cursos sobre altres coses que poguessis acabar necessitant?
  • Sí, un Màster en Direcció Econòmica-Financera, com ja he dit anteriorment, uns anys més tard d'haver acabat la carrera, quan la meva experiència laboral ja era prou ferma com per afromtar un temari força complicat.
  • Quan vas acabar la universitat vas trobar feina de seguida?
  • De fet, des de segon de carrera sempre he treballat en feines relacionades amb el que vaig estudiar.
  • Durant tot aquest temps has anat variant de feina o sempre has estat a la mateixa?
  • He tingut quatre grans feines, a banda de la de comptable que t'he comentat. La primera com a empleat del Banc de Sabadell, en oficines, dues de director financer, una en una petita empresa i l'altre en un gran grup empresarial, i, finalment, l'actual, com a assessor financer. 
  • Treballes pel teu compte o per una empresa?
  • Pel meu compte.
  • Què és millor? Avantatges i inconvenients de cada opció.
  • No hi ha ni millor ni pitjor, senzillament són diferents opcions. Treballar per compte propi comporta un major grau de risc però, a la vegada, és molt gratificant perquè, si surt bé, sempre penses que es la teva obra. Treballar per un altre és més segur, però el projecte sempre és de l'empresari, no del treballador.
  • Pots explicar en què consisteix la teva feina?
  • Bàsicament assessorar en compres i vendes d'empreses, encara que també faig feines d'assessorament financer per empreses (per exemple donar consells sobre la millor manera de finançar-se, de millorar els beneficis, etc...)
  • Que consideres que és el més important per la teva feina?
  • La serietat i la meticulositat. La feina ha d'estar molt ben desenvolupada, amb tot detall i entenedora per a l'empresari.
  • Hi ha relació en el que treballes amb el que et creies que acabaries fent?
  • No, perquè jo vaig estudiar la branca de marketing (per vendre productes), que és el que volia fer, i m'he acabat dedicant a les finances, encara que, això sí, sempre dins de l'àmbit de l'economia d'empresa.
  • Aquesta feina està relacionada amb els estudis que vas fer? Per què?
  • En termes generals sí, perquè sempre estem parlant d'economi d'empresa, però, com t'he dit en la pregunta anterior, l'especialitat que vaig estudiar (marketing, estudis per a maximitzar la venda de productes) no es va correspondre amb la que finalment vaig desenvolupar profesionalment (finances).
  • Que és el que més t'agrada de la teva feina?
  • Quan surt bé una operació de compra o venta d'empresa, la satisfacció que he proporcionat a l'empresari que m'ha encarregat la feina.
  • Les assignatures de la carrera són les que realment fan falta per treballar després?
  • Sí, absolutament
  • Són importants els idiomes per la teva feina?
  • Importants no, ABSOLUTAMENT IMPRESCINDIBLES, pensa que avui en dia el món està molt interrelacionat i en qualsevol operació de compra o venda sempre hi han empreses de l'estranger.
  • Algun consell?
  • Si t'agrada aquest món, ser molt meticulós i rigurós amb la feina i, molt especialment, no descuidar l'estudi d'idiomes.
 

En Ramon Orta (48 anys) va estudiar Empresarials, branca marketing i publicitat, i més tard la va complementar amb un Master en Direcció Econòmica-Financera. També va estudiar ciències relacionades amb l'empresa, per tradició familiar i perque li fascinava la publicitat. Confesa que no li va costar gaire ja que li agradava molt i a més a més o combinava treballant de comptable en una empresa. Remarca que una de les coses més importants d'aquesta feina són els idiomes. Actualment treballa en la seva pròpia empresa (www.kubikcapital.com) que es dedica a la consultoria financera.

Martí Vilalta
4t















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada